WYZWANIE CZYTELNICZE 2020 - pierwsze książki w tym roku

Jak już wiecie na początku roku byłam na urlopie. Tym razem robótki zostały w domu, za to poleciały do Egiptu.

Pierwsza książka jest autorstwa Marcina Margielewskiego. Swoją karierę zaczynał jako dziennikarz, a dziś jest autorem bestselerów takich jak "Byłam Arabską stewardesą" (ja poluję jeszcze na "Jak podrywają szejkowie" i "Zaginione arabskie księżniczki").

Ta książka to taka książka na raz. Ja ją zaczniesz czytać to nie można się oderwać. I tek było ze mną. Zaczęłam pierwszego dnia urlopu i tego dnia skończyłam. Nie mogłam się oderwać.
Książka to historia młodej polki - Ani, która zupełnie przypadkowo zostaje stewardesą w arabskich liniach lotniczych. I właśnie podczas jednego z lotów poznaje przystojnego arabskiego bogacza. Nawiązuje się między nimi romans, który zaczyna się przeradzać w koszmar... Czytałam tę historię z zapartym tchem, czasem nawet zastanawiałam czy mogło się wydarzyć? Wg autora tak, jest to historia, która owa Anna miała mu opowiedzieć... Ja nie będę spoilerować i nie zdradzę Wam więcej fabuły. Zapraszam Was za to sięgnięcia po tę książkę, bo wg mnie warto. To jedna z tych historii, która pokazuje jaki złudny jest ten świat. Z zewnątrz wszystko wygląda pięknie, ale w środku jest niczym sodoma i gomora.

Muszę przyznać, że ostatnimi czasy bardzo zafascynował mnie ten arabski świat. I sama zauważyłam, że sięgam po książki o tej tematyce. I tuż przed świętami na półkach Empiku dojrzałam "Jestem nieletnią żoną" Laili Shukri. Oczywiście musiałam ją mieć.

O tej książce nie powiem, że jest na jeden raz. Nie dla mnie... Nie sądziłam, że autorka w główny wątek książki czyli w historię Salmy, dziewczynki, która w wieku lat została żoną autorka wplecie suche, czasami mocno rozbudowane fakty. Przez to czytało mi się ją nieco ciężej... fakty odwracały moją uwagę od głównego wątku, dlatego po kilkunastu stronach postanowiłam, że przeczytam najpierw to co związane z historią Salmy, a potem za jednym razem przeczytałam wtrącenia autorki (na szczęście są one dość dobrze pooddzielane, więc łatwo ją w ten sposób przeczytać). Sama w sobie książka jest wstrząsająca. Żyjąc w Europie nie zdajemy sobie sprawy co dzieję się w krajach arabskich. Że dziewczynki są sprzedawane niczym najzwyklejszy towar. To straszne, że w XXI wieku coś takiego ma miejsce, że rodzice, matki gotują swoim córkom taki los!!! Wraz kolejną stroną byłam w coraz większym szoku. Gdzieś tam czasem coś się czytało, słyszało, ale gdy poznaje się prawdziwą historię. Gdy jest ona okraszona faktami robi to na prawdę piorunujące wrażenie. Mnie o wiele lepiej czytało się ją na dwa razy (najpierw wątek główny, potem fakty), ale to myślę jest kwestia predyspozycji czytelniczych każdego z nas. Najważniejsze jest to, że to się cholera dzieje na prawdę! W krajach arabskich, w tych super nowoczesnych Emiratach! SZOK!!! Uważam, że to książka godna polecenia. Ośmielę się nawet napisać, że każda z nas powinna poznać tę historię. Ja po przeczytaniu jej miałam kaca moralnego, bo nie raz zdarzyło mi się narzekać jak mi ciężko i w ogóle (chyba każdy czasem ma takie słabsze dni), ale po tym co przeczytałam, długo nie najdą mnie takie myśli... oj długo...



Komentarze

  1. Obie ksiazki mnie ciekawią i z chęcią je przeczytam ☺️
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Strange "water hack" burns 2lbs overnight

    At least 160,000 women and men are using a easy and secret "water hack" to drop 2 lbs each and every night in their sleep.

    It's scientific and it works every time.

    You can do it yourself by following these easy steps:

    1) Go get a drinking glass and fill it with water half glass

    2) Then do this weight loss HACK

    and you'll become 2 lbs lighter when you wake up!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałaś(eś) podzielić się ze mną swoją opinią ;)

Popularne posty