Kącik czytelniczy - książka 4

I znów przychodzę z książką... tyle, ze tym razem pochwał nie będzie... komuś może ta książka się podoba, mnie nie zachwyciła. A wręcz musiałam się zmuszać by ją czytać. Z musu, z bólem (dosłownie), ale przeczytałam i cieszę się, że już koniec... Mowa o książce Perihan Magdn "Przed kim uciekamy mamo".



O czym jest ta książka? Nie będę opisywać sama, przytoczę Wam opis, który skłonił mnie do jej zakupu. Znalazłam go na lubimyczytać.pl - "Kim są: dziwna, nerwowa kobieta i jej piękna, może trzynastoletnia córka, jakby celowo ubierana tak, by wyglądać na młodszą? Z jakiego powodu muszą ciągle zmieniać kraje i hotele? Dlaczego podróżują bez bagażu, za każdym razem kupując ubrania i zabawki, które potem zostawiają? Jacy „oni” rzekomo je ścigają? Czego tak bardzo boi się jej matka? Co zdarzyło się w przeszłości?
Wstrząsające studium paranoi, wyobcowania i toksycznych stosunków matki z córką. Intrygująca forma: oto prosta, opowiedziana na dziecięcy sposób historia dziewczynki bezgranicznie wpatrzonej w ukochaną mamusię..."
Ja powiem tylko tyle nudna jak flaki z olejem... Nie przeżyłam żadnych wstrząsów (chyba że liczyć te wzdrygnięcia, że znów ją biorę do ręki). Cala historia była by ok, ale jednak czegoś mi brakowało, zbyt psychologicznie i monotematycznie napisana. Z całą pewnością będzie jedną z tych pozycji do której raczej nie wrócę.
Zaraz pewnie zapytacie "skoro ci się tak nie podobała, to po co ją czytałaś?". Staram się kończyć rozpoczętą książkę, choćby nie wiem jaka była. W pełni można wypowiadać się na jakiś temat jeśli się go zna. A jak można poznać książkę czytając tylko jej część? 

W każdym razie ta książka mnie nie zachwyciła..., ale każdemu podoba się do innego. Teraz zabieram się za "Dziennik Hegi", którego autorką jest Helga Hoškova-Weissowá. Lubię wszelkiego rodzaju publikacje związane z tematyką II wojny światowej, więc długo się nie zastanawiałam nad kupnem tej książki (a udało mi się ją nabyć za grosze). 

Komentarze

  1. Czasem bywają takie strzały w płot:) Przy większej ilości książek nawet częściej niż czasem:) Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis faktycznie zachęcający, ale Twoja opinia mi wystarczy żeby po nią nie sięgać, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałaś(eś) podzielić się ze mną swoją opinią ;)

Popularne posty