Wyzwanie czytelnicze - Królowe Przeklęte Cristina Morato

I kolejna książka Cristiny Morato. Obie jej książki kupiłam w koszach z książkami w MediaMarkt. Po przeczytaniu "Kobiet niepokornych" od razu zabrałam się za czytanie następnej książki tej autorki - "Królowe przeklęte". I znów się nie zawiodłam. Znów fakty w połączeniu z fragmentami  prywatnych listów.

Myszę przyznać, że świetnie się ją czytało, nie weim nawet czy nie lepiej niż "Kobiety niepokorne". Tutaj mamy sześć kobiet. Kobiet niezwykle potężnych. Kobiet, które októrych się nie zapomni, ponieważ zarysowały wyraźny ślad w historii. O których królowych mowa? Może się domyślacie? 

.
.
.
.
.
.

Mowa o Cesarzowej Sisi, Marii Antoninie, Krystynie Wazównej, Eugenii de Montijo, królowej Wiktorii oraz jej wnuczce Aleksandrze Romanow. Mnie szczególnie bliskie są dwie - Sisi i Aleksandra. Od zawsze uwielbiałam oglądać filmy o ich życiu. Ale to co przycztałam całkiem zmnieniło mój obraz jaki zafałszował mi film i tv. Tutaj wszystkie te kobiety pokazane są od takiej ludzkiej strony, a nie tej jaka miała być dla publiki. Tutaj przeczytamy i dowiemy się tego co czasem jest przemilczane przez oficjalną historię. 

W ogóle zauważyłam, że ostatnio wybieram i książki, i programy biograficzne, historyczne. Historię lubiłam od zawsze. A wszystko dzięki nauczycielce historii z podstawówki, która była też jej dyrektorem. Pozdrawiam Panią Grażynę, nauczyciel z pasją i duszą. Na całe szczęście w mojej edukacji trafiłam jeszcze na paru takich nauczycieli. Z czego się bardzo cieszę. Jednak nie było już wśród nich żadnego nauczyciela historii. Żaden nie przekazywał swojej historycznej wiedzy z taką pasją przekazywał wiedzę historyczną.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałaś(eś) podzielić się ze mną swoją opinią ;)

Popularne posty