Moje szare mitenki

Cześć wam. Ostatnio mniej się bawią igłą i nitką. Bo ostatnich maratonach muszę troszkę od nich odpocząć. Chwyciłam więc za szydełko i z resztki szarek włóczki Kotek zrobiłam sobie krótki jesienne mitenki. Strasznie je lubię. Ocieplają dłoń w chłodniejsze dni (choć ja nosiłam je też zimą), nie utrudniają ruchów i są świetne do jazdy samochodem. W rękawiczkach jest to dość niekomfortowe.
A odnośnie nazewnictwa. Zaczęłam je robić, więc padały pytania co robię tym razem? Odpowiadałam, że mitenki i tutaj się zaczynały schody. Każdy zna rękawiczki, ale mitenki wielu z nas już nie wiele mówią. I tak postanowiłam sprawdzić czy wujek Google wie, a on przecież wie wszystko! I się nie pomyliłam. I tak w odnośniku, który przenosi nas do Wikipedii mamy opis czym są mitenki.

"Mitenka lub mitynka (od starofranc. mite – rękawiczka) – rękawiczka bez palców lub okrywająca palce tylko w połowie. Mitenki noszono od XVIII wieku jako dodatek do eleganckiego stroju, popularne także w XIX i XX w. Początkowo bardzo zdobne, z jedwabiu lub koronki, mogły być długie lub krótkie."

Także wszyscy wiedzą już czym są mitenki. A teraz pochwalę się swoimi. Zrobiłam sobie krótkie mitenki. Teraz na jesień taki mi wystarczą, po za tym te będą dobrze współgrały z moją kurtką. Mitenki robiłam szydełkiem 3,5, głównie były robione oczkami ścisłymi. Pięć pierwszych rzędów zrobiłam samymi oczkami ścisłymi, a dalej wykorzystałam wzór, który znalazłam w jednej z zakupionych dawno temu gazetek "Mała DIANA Ekstra" 3/2016. Wzorek bardzo prosty, daje fajny efekt. Choć wydaje mi się, że na cieniowanej włóczce na pewno by wyglądał jeszcze lepiej. Ozdobiłam je kokardkami w tym samym kolorze, które przerobiłam tym samym wzorem co mitenki. Ale już nie zagaduję tylko pokazuję moje mitenki. 



Komentarze

  1. Fajne sa te mitenki super ozdobilas kokardkami pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne, cieplutkie, ja też uwielbiam mitenki, są takie praktyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj rak bardzo. Ja je lubię za to że mogę w nich jeździć autem.W rękawiczkach nie jest już tak komfortowo.

      Usuń
  3. A czy można zamówić u Ciebie mitenki ? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie wyszły, chociaż osobiście wolę takie do połowy palców :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie nie bardzo... Raz takie kupiłam i miałam je może raz założone...

      Usuń
  5. Super są! Zeszłej jesieni też zrobiłam sobie mitenki, ale na szydełku - w drutach nie jestem taka dobra ;)

    http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te też robiłam na szydełku. Wcześniej zrobiłam na drutach :)

      Usuń
  6. śliczne sa :) stonowane i z kokardka pieknie sie prezentują :) co do pytań o nazwe to moje towarzystwo jest chyba zboczone bo najczęściej padało jedno skojarzenie :p

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpadłam przypadkiem i zauważyłam, że koleżanka po fachu, bo też jeździ na dwóch kołach ;)
    Więc może by tak szydełkowa wersja mitenek ale dla motocyklistek? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można by pomyśleć. Masz coś konkretnego na myśli?

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałaś(eś) podzielić się ze mną swoją opinią ;)

Popularne posty